Sinds medio 2010 ontwikkelen we een softwaresysteem voor 2 dierenartsenpraktijken. De applicatie richt zich op de behandeling van vee zoals koeien, varkens en kippen. Een eerste versie is jaren geleden gebouwd aan de hand van input van ervaren dierenartsen met een duidelijke visie hoe de processen binnen een praktijk geautomatiseerd konden worden. Deze software heeft zijn meerwaarde ruimschoots bewezen en biedt beide dierenartsenpraktijken een voorsprong in de markt. Momenteel werken we op een continue basis aan verbeteringen van en uitbreidingen op het systeem.

Case images

Een intensieve samenwerking met deze dierenartsen vormt de basis voor het succes. De mensen achter Dap Thewi en Dierenkliniek Venhei zijn elke 2 weken te gast in ons pand in Drunen waar we gezamenlijk gewenste aanpassingen en uitbreidingen bespreken. Ze zijn daarbij ook zelf een belangrijke en betrokken schakel voor het Scrum proces van 2 wekelijkse sprints.

De belangrijkste kenmerken van dit project zijn de verslaglegging na een bedrijfsbezoek(onder andere uitgebreide registratie van medicatie toediening), de communicatie met de overheid over antibioticagebruik en de voorraadregistratie van de beschikbare medicijnen.
Deze informatie wordt vastgelegd omdat deze nodig is voor de latere verslaglegging maar ook voor facturatie van gemaakte uren en gebruikte middelen. Daarnaast voorziet het systeem ook in analyse van de data in de vorm van diverse rapportages. Op deze manier wordt met behulp van data de gezondheid van het vee in de toekomst verbeterd. In de praktijk betekent dat vaak een vermindering van het antibioticagebruik. Naast inzicht voor de dierenartsen, is er ook een gekoppelde portal ontwikkeld voor de veehouders en voorlichters. Ingevoerde data zoals het verslag van een bedrijfsbezoek en de verstrekte medicijnen zijn 24/7 online beschikbaar. De op maat gemaakte analyses worden tevens toegevoegd aan het portaal waardoor er een compleet dossier voor de veehouder en voorlichters beschikbaar is.

Het bestaande systeem wordt continu verbeterd en uitgebreid met nieuwe functies. Grootste uitdaging hierbij is dat reeds ontwikkelde software blijft functioneren. Wettelijke regelgeving en vernieuwde inzichten zijn de grootste drijfveren voor nieuwe ontwikkeling. Wij willen als Divtag graag als technische partner samenwerken met onze klanten. Deze applicatie is geheel gebouwd naar idee van de opdrachtgever; verslaglegging van bedrijfsbezoeken en registratie van medicijnen incl. data-analyse. Voor de technische invulling van dit project gebruiken wij, middels een Lean en Scrum ontwikkelproces, het PHP Laravel Framework en Vue.js.

Heeft u ook een idee en bent u benieuwd naar de mogelijkheden om (eigen) software te ontwikkelen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op om te brainstormen over de mogelijkheden.

Case Graphic

Samen met ons de uitdaging aan gaan?

Neem geheel vrijblijvend contact met ons op om uw wensen te bespreken.

Marnix Huberts
Accountmanager
073 71 14 775
E-mail Marnix